heyhosådetkangå.

Hela familjen var i köket idag. Kaos. Som små höns virrade mam och sys fram och tillbaka. Mamma lagade mat. Gabriella och jag bakade morotskaka. Pappa gjorde körsbärsaft. Och Filippa satt och läste medans hon drack Rosévin. Sådär nu är morotssmeten klar tänkte jag och hällde ner ströbröd i formen. Men ack, det var ju inte glutenfritt. Allt mitt fel. Så upprörd sprang syster iväg, trött på att vara glutenallergiker. Det kan jag förstå. Sade att vi gör en ny sats till syster. Och syster kom tillbaka. Pappa skulle bara iväg för att köpa mera socker till den nya morotskakan. Då fick jag i uppgift att vakta kastrullen med körsbärssaft så den inte skulle koka över. Alla glada igen. Och jag stod och rörde om i kastrullen. Rörde och rörde. Tänkte jag kunde vara lite hjälpsam att plocka fram margarinet. Vilket jag skulle ha ångrat på stört. Körsbärsaften kokade över!
Allt mitt fel. Clumsy me, clumsy me..




 


Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi, men vad mysigt att hjälpas åt i köket allihopa!

2007-07-07 @ 20:44:16
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0