Ordning och reda

Ligger på min säng med min nya dator och lyssnar på min nya spotifylista med fransk musik. Det är ganska knäppt, jag sa hejdå till min storasyster för några dagar sedan och det är som att jag inte riktigt har förstått att nästa gång vi ses kommer vara vid julen. Men ibland, helt oundvikligt, så kommer impulserna som gör att jag mer och mer börjar inse att jag snart kommer befinna mig i Paris!
Mamma och jag var på stan idag för att ordna ett id-kort till mig och så kollade vi lite på vad man kan köpa i present till värdfamiljen. För någon som man aldrig har träffat så är det ju lite svårt att veta vad man ska köpa, men jag tror att de kommer bli glada för det vi har tänkt ut.

Med Camilles vackra sång sneglar jag lite på mitt rum som jag så småning om kommer att lämna. På golvet ligger kläder slängda som de vore skräp och längst bort står skrivbordet som är täckt av ett lager med damm. På sängen, som såklart är obäddad, ligger det ännu mer kläder, böcker och saker som jag egentligen borde göra mig av med. Jag måste verkligen börja tvinga mig själv att ha lite mer ordning. För jag kan ju inte direkt förvänta mig att jag kan ha såhär i värdfamiljens hus.

Jag vid Torekov under Båstadsresan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0