Lite om helgen.

I fredags bestämde vi oss för att äta ute i Le Marais och stanna där hela kvällen. Det var vid ett torg med många restauranger längs sidorna. Jag beställde des moules frites, med andra ord musslor och pomme frites.

I lördags så träffade Sara och jag våra två kompisar från Tours, Quentin et Robin. Det blev en heldag med dem som vi började med att äta lunch och sen så gick vi till Sacre Coeur och Notre Dame. Efter det sa Quentin att han hemskt gärna ville "prend une fika" så gick åkte till Le Marais. Det var lite roligt att de kom ihåg att vi hade lärt dem just det ordet "fika" Sen blev det plötsligt mörkt ute och vi gick till deras kompis lägenhet och åt middag tillsammans. En sammanfattningsvis bra helg!

Förresten så kokade jag ägg till frukost vilket jag tror min värdsyster tyckte var lite lustigt. Men jag vill inte ha en supersöt frukost som ger en sockerkick som varar i tio minuter. Tacka vet jag svensk frukost!

Har inga bilder från helgen men väntar på Mimi som ska ge mig några!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0