Samedi

Helgen var lite rörig men det är svårt att få en tråkig helg i Paris. I alla fall så var det lördag och vi tänkte ägna dagen åt att fira Saras födelsedag lite i efterskott. På dagen bestämde vi oss för att hyra cyklar vilket var väldigt trevligt, men det var också svårt att vara avslappnad när man cyklade i fransk trafik. Dessutom så hamnade vi mitt inne i ett protesttåg!
Nu till det mindre roliga, vi anar att när vi betalade med våra kort i cykelatomaten att någon snode våra koder. I Mimis fall så är saknas 300 euro från hennes konto, för Sara är det 150 och mig 100 euro. Känns verkligen jättedumt och när jag pratade om det med mamma kunde jag inte rå för att få gråt i halsen. Antingen det eller så har själva företaget tagit pengar som de förhoppningsvis senare betalar tillbaka.

Men det visste jag inte om förens på söndagsmorgonen. Så lördagskvällen blev ändå rätt kul men som sagt rörig, eftersom vi gick omkring så himla mycket. Så nu har jag stora blåsor på fötterna.


Brevid oss var strejken


Förresten, någon som vet något sätt att få bättre kvalite på sin bilder man lägger upp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0