Vad har du gjort idag? Äh, ätit picknick under Tour de Eiffel

Jag är så himla glad att jag dansar i mitt rum just nu. Jag känner bara att allting går bara bättre, både med franskan och att hitta rätt i kvarteren. Jag berättade ivrigt när jag kom hem för Madame Claret hur jag åkte med både tåg och buss.
Jag försöker så gott jag kan på franska och även om det inte alltid blir rätt så förstår dom oftast! Idag vid middagen t.ex så hade Madame Claret kokat päronhalvor i vinsås och placerat de vid maten. Så efter att jag hade tagit potatis och korv så la jag också upp efterrätten på tallriken! De skrattade åt mig och sa att det måste vara något modernt sätt jag kommit på.


Bilder från gårdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0