fredag

Söndag och jag måste verkligen ta tag i allting i skolan just nu. Min skolmotivation har aldrig varit så dålig som i år. Jag trivs jättebra på skolan men jag är medveten om att jag ofta prioriterar Paris framför att plugga. Vilket leder till att jag står och trampar på samma ställe en hel söndag utan att få mycket gjort. Det som jag känner går bäst i skolan just nu är franskan, och det är ju bra för det är ju en av anledningarna jag är här!
Men idag ska jag skriva listor och skaffa mer framförhållning. Tyvärr så hjälper det inte mig att det är klarblå himmel och sol ute, jag vill bara ut!
Mimi på skolgården. I det vita huset bor nunnorna. Eller nunnan eftersom jag bara sett en.
Mimis praktiska skor
Och så lite skolmat
Här ritade jag vid Seine med Anne-Laure som jag lärde känna under en ritkurs. Med var också hennes pojkvän och hennes bästa kompis som pratade om allting och ingenting. Det var lite märkligt för det första han gjorde när vi hälsade var att filma mig och Anne-Laure när vi gick ner i trapphuset. Men han var rolig och berättade att han tyckte att mitt hår skimrade i solen.
Sen blev det kväll och jag Disa och Mimi åt ute i Oberkampf
När vi skulle gå hem så stannade vi på vägen vid kanalen och satt där en stund.
Sen fick slutligen Sofia och Linn vara med och då gjorde vi chokladbollar som vi sen åt på Mimis golv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0