Måndag börjar bra

Ni anar inte hur glad jag är just nu! Min värdmammas föräldrar är här på besök under veckan. Så idag middagskonversationen kom vi in på konst och så bad hennes mamma mig om jag kunde visa henne vad jag har målat. Nu kommer jag verkligen låta självgod men hon välde ur sig med komplimanger och sa att hon tyckte att jag hade en jätteintressant stil. Hon nästan vägrade att släppa mitt ritblock. Jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera mig med ord hur glad jag blev, men jag sa att hon var väldigt snäll att säga så. Då svarade hon bestämt att hon inte sa det för att vara snäll utan att det var verkligen någonting hon tyckte.
Övrigt idag så har skolan varit alldeles tom på franska elever eftersom dem har redan börjat sitt påsklov. Så idag för första gången fick vi tillåtelse att gå på gräset. Vi passade på att äta vår lunch där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0