Väldigt mycket snarton

Första dagen i skolan imorgon och jag fyller år. Det är precis som när jag var liten, då jag tvingades upp tidigt på morgonen för att hinna med både födelsedagsfrukost, presentöppning och att göra sig fin till skolstarten.
Dessutom så bestämde jag mig idag efter mycket fram och tillbaka att stanna kvar i min bild och formklass. Under två veckor funderade jag på om jag ändå inte skulle byta till sam-språk, men efter att pratat med min bildlärare känner jag mig säker. Om jag ska söka vidare till någon konsthögskola i framtiden, varför ska jag då behöva ta en onödig omväg? Istället får jag under mitt tredje år på bild tid att jobba på mina arbetsprover. Att gå bild ger mig varken färre valmöjligheter eller begränsar mig på något sätt. Men jag låt oss säga att jag skulle ändra mig och istället vilja bli civilingenjör (kommer aldrig att hända), finns det inga större hinder för mig att bli det beroende på vilka val av kurser jag väljer i trean.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0