Kina och Italien

En dag då vi hade en lång håltimma passade jag Linn, Disa och Mimi på att åka och upptäcka Chinatown. Det var inte riktigt så som jag hade tänkt mig det men det var ändå på lite charmigt på sitt egna vis. Jag hade tänkt att det skulle vara fullt med trånga smågator där allting ständigt är i full rörelse. Det som jag trodde skulle vara Chinatown visade sig istället vara ett ganska så lugnt område. Vi hittade en kinesisk affär där det fanns allt från fint porslin till stora flygande drakar. Mimi hamnade i extas och sprang lyckligt runt och plockade på sig både porslin och parasol! Efter det så bestämde vi oss för att prova på lite kinesiska bakverk som vi åt i en lekpark.
Till sist kände vi att vi hade fått en tillräcklig dos av Kina, så vi beslöt oss för att åka till Place d'Italie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0