petites erreurs

Jag har insett att jag verkligen älskar att hitta små fel och misstag i filmer. Till min stora förtjusning fann jag ett påtagligt bevis i filmen Baisers Volés. I en scen som utspelar sig på en detektivbyrå, får en man precis reda på att hans hemlighållna förälskelse för en trollkarl nämligen är gift. Han bryter samman och skriker att mannen framför honom ljuger. Detektiven ropar på doktorn (som visserligen är en tandläkare, men duger nog i sammanhanget) som kommer inspringades. Alla är på plats för att se vad för tumult som försigår i rummet. Det är väligt trångt och just då när en av huvudkaraktärerna ska vända sig om tappar han balansen och störtdyker ner till golvets yta. Jag upptäcker direkt att den så kallade doktorn får svårt att hålla minen när han ser vad som precis skett. Men dem övriga fortsätter att dramatisera. Jag blir alldeles till mig och måste se det om och om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0