Min ullkappa

Jag tycker så mycket om långa kappor och därför söker jag oavbrutet efter den absolut ultimata. För någon vecka sedan hittade jag en fantastisk svart och lång ullkappa på Myrorna. Den är så lång att jag blir tvungen att hålla upp den när jag ska upp för trappor. Och till min stora glädje fick jag reda på att min goda väns mormor en gång i tiden har ägd just samma kappa!

 

Men mitt i denna förkärlek förundras jag över ibland hur otroligt inskränkta vissa människor kan vara. Framför allt här i Linköping. Jag finner det något extremt ostimulerat att bo här när man tvingas höra kommentarer som att jag skulle lika Voldemort i min fina ullkappa! Jag är väl medveten om att det skulle vara lite vitsigt, men efter att höra det två gånger på samma kväll fick jag nog! Jag intalar mig själv att det verkligen inte är någonting att hänga upp sig på, men jag är uppriktigt sagt så trött på den här typen av beteende. Varför inte uppmuntra klädernas personliga uttrycksförmåga genom att säga något man istället vill höra?

 

Men det här kommer inte hindra mig till att fortsätta använda min ullkappa, tvärtom. Den har alla dem egenskaperna som jag söker hos en kappa. Den är lång, varm, faller snyggt, har praktiska fickor och fina knappar. Men just när jag tror att jag inte kan inte kan hitta någon bättre, jag finner mig själv tillbaka vid kappavdelningen på Myrorna.



Kommentarer
Postat av: alice

älskar din kappa så mycket!!! du är så fasligt tjusig i den. långa kappor är allra bäst tycker jag, och letar själv efter en som inte är för bred i axlarna. har tappat förmågan att formulera mig idag tyvärr (tröttheten & bakfyllen) men iallafall: ALICE ♥ KAPPAN

2011-12-11 @ 17:44:59
URL: http://morninghollow.blogg.se/
Postat av: Linnéa

kollar igenom din blogg... Hsahahhaaha! Personen ifråga var ju inte klädd som en gud precis... efter studenten drar vi iväg agnes och då kommer vi och våra kappor få leva i frihet utan att allas förväntningar på att alla ska älska svarta jeans, vit t-shirt, skinnjacka och vita converses.

2012-02-02 @ 19:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0